diumenge, 24 de novembre de 2013

Marca i comunicació

El proppassat 15 de novembre vam tenir el plaer d'assistir a la 1a Trobada de Branding i Comunicació convidats per Quatre Vents. Tant aquesta empresa, que dirigeix na Maria Coll, com Lagencia de na Cati Cardona, han tingut l'encert de posar en marxa aquesta iniciativa, la qual consideram cabdal en un moment en què la quantitat d'informació que tenim al nostre abast, sobretot arran de la propagació d'Internet, ens satura de tal manera que hem de ser capaços de destriar i, principalment, de seleccionar allò que és realment del nostre interès. 

En alguns sectors, com el de la moda, la marca i la comunicació han estat del tot imprescindibles, perquè en molts casos el que fan és vendre marca, i aquest missatge s'ha anat introduint en el sector de l'artesania. Els artesans i les artesanes, tradicionalment poc amics de les estratègies de màrqueting, han vist que allò que envolta el seu producte també compta. Per tant, és summament important que l'empresa artesana es diferencii de la resta, que creii i gestioni la seva marca i que això arribi al públic.

Ara bé, tenir una marca no ho és tot. Tal com va assenyalar un dels ponents, el Sr. Joan Mons, les marques que estan ben posicionades són aquelles que tenen, en aquest ordre i no a l'inrevés, un perquè, un com i un què ben definits i han sabut fer dels seus compradors uns clients i, millor encara, uns fans.

Val la pena introduir en la feina diària el plantejament de si la nostra empresa compleix aquests punts bàsics.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada